Erik Bjørn Svalestad i Styrkeprøven Tr.heim-Oslo


DSKer Erik Bjørn Svalestad som syklet Den Store Styrkeprøven for Team Jæren har gitt oss følgende oppsummering fra rittet:

Prøver meg på en “liten” oppsummering etter Trondheim – Oslo. Først takk til alle som har fulgt med. Alltid kjekt å vite folk bryr seg Uttrykksikonet smile Ble jeg hoppet på team jæren laget i 12. time, da en av deres ryttere trakk seg. Håpet å få den gode opplevelsen med flott sommervær og vind i ryggen, etter mange år med frysing på den turen. Meldingene var jo gode, og været ble godt. 24 – 25 gr. på det varmeste. Bris i ryggen til Dombås, men derfra og inn var det bris i mot, Laget funket bra, og kjørte etter skjema til 16.30 Et velt i starten og 3 punkteringer førte til noe venting, men det må en regne med i lag sykling, der målet er å få alle med til mål. Bra opplegg av team jæren støtteapparat, så en er privilegert som kan bare sitte å trå, mens andre jobber for en Uttrykksikonet smile Turen nedover gikk bra. Buttet imot på slutten da vi skulle de siste par milene til mål fra Olavsgård. Vi pleier å kruse di siste to mil på under halvtimen, men nå ble det berg og dalbane opp til Ekebergsletta. Tenker vi brukte opp mot 45 minutt lenger på denne ekstra runden framfor tidligere år. Da vi kom til Ekeberg skulle alt være så fint i år, med festivitas og god gang. Dette så ikke vi til iallfall. Flikk et halvt glass cola, en halv banan ofg en kvart appelsin. Skandale spør du meg.Kunne få kjøpe varm mat til 140 kr. Nei, Trondheim – Oslo får ikke opp deltakelsen etter sånn behandling av sine deltakere som betaler i dyre dommen for å starte. Skiltingen/ vaktholdet i den nye trassen var også under hver kritikk. Ellers var det en flott sykkelopplevelse med gode sykkelkamerater fra flere klubber på jæren – Sandnes / Stavangerområdet. Jeg tok ikke et bilde på turen, men etter som jeg ser, har team jæren lagt ut bilder så det holder det siste døgnet. ps! sluttiden på de 550 km ( før 540 ) ble 17.08.44 For si oss fornøyd med det med tanke på lengre og mye mer høydemeter på slutten.

Erik Bjørn Svalestad